שיווק בפייסבוק

מדוע פיסבוק?

שיווק בפייסבוק עובד ויש לכך סיבה טובה, או יותר נכון שלוש סיבות טובות – "לידים", "קבוצת מטרה", ו"הגעה לקהל יעד", בתור תרגום לשלושת מונחי הקסם של פייסבוק: lead, target, reach. מונחים אלו הם הסיבה לכך שפרסום באמצעות רשתות חברתיות בכלל ופייסבוק בפקט הוא יעיל כל כך – כבר לא מדובר בהפצת חומר פרסומי בכל האמצעים והערוצים האפשריים בתקווה שלקוח פוטנציאלי יראה אותו, אלא ההפך: פרסום ושיווק ממוקד מטרה. זו כנראה הסיבה לכך שאחד התפקידים המבוקשים כיום בעולם הפרסום והשיווק הוא "אחראי פרסום דיגיטלי", "אחראי ניהול השיווק ברשתות חברתיות" ודומיהם.

פרסום בפיסבוק - Eseo.co.il

מה מאפשר שיווק בפייסבוק

לפלטפורמת הפייסבוק יש מספר מאפיינים ההופכים אותה לכר נוח ויעיל לאמצעי שיווק ופרסום, שלא קיימים באמצעים "מיושנים" יותר, כמו השימוש בבאנרים באתרי אינטרנט. שיווק בפייסבוק, בדומה לאמצעי פרסום אחרים, נעשה על סמך החלטת יוזם הפרסום לגבי מהו קהל היעד שלו, או מה ה- target. פייסבוק מאפשר לקבל גישה לנישה מאוד מוגדרת של אנשים, העונים בדיוק על המאפיינים אותם מחפש המפרסם: טווח גילאים, מצב אקונומי ותחומי עניין. לאחר שהוחלט על קבוצת המטרה, כל שיש לעשות הוא להפעיל את האמצעים על מנת להגיע לכמה שיותר חברים בה.

קידום בפיסבוק - Eseo.co.il

שיווק בפייסבוק – תראה לי מי החברים שלך

אחת האפשרויות של שיווק בפייסבוק היא השיווק הוויראלי, שגורם למשתמש שאהב את התוכן שנחשף אליו להעביר אותו הלאה, לרשימת החברים הוירטואליים שלו. לצורת שיווק זו אין אח ורע בשום צורה או מדיה אחרת של שיווק – היכולת לגרום לצרכן פוטנציאלי לנתב את הפרסום הלאה בעצמו. נוסף על כך, כשמידע (שהוא בעצם פרסומת) מגיע ממישהו שהוא חבר שלנו, יש יותר סיכויים שנשים אליו לב ולא נפסול אותו על הסף. לדוגמא – חבר שהחליט להשתתף בהגרלה נושאת פרסים ושיתף את המידע עם אחרים, מגביר את הסיכויים שלהם לקחת חלק באותו הקמפיין מאשר אם הפניה הייתה נעשית מהחברה עצמה.

אמצעי קידום ממומנים לעומת אורגניים

המשותף בין שיווק בפייסבוק לבין קידום במנועי חיפוש ברשת, הוא שניתן לבחור בין שני סוגי שיווק: אורגני או ממומן. כלומר, המפרסם יכול להחליט אם ברצונו לשלם כסף על מנת שהתוכן שברצונו לפרסם יגיע למספר הרב ביותר של משתמשי אינטרנט (קידום ממומן), או שהוא בוחר להשקיע באיכות התוכן. במקרה שמדובר בתוכן איכותי, ממילא יותר משתמשי אינטרנט יחשפו אליו, ימליצו עליו לאחרים, או במילים אחרות – ייצרו "לידים" ויקדמו את התוכן בצורה אורגנית. לגבי שיווק בפייסבוק קיים הבדל נוסף שאינו אקטואלי כל כך לגבי קידום במנועי חיפוש: ההבדל בין שיווק אורגני לוויראלי. בראשון המשתמש הוא שנחשף לתוכן  – ישירות מהמפרסם, ואילו האפשרות השנייה נוגעת לחשיפת התוכן על ידי העברתו בין משתמשי הפייסבוק.

שיווק בפייסבוק – תוצאות בזמן אמת

מפרסמים רבים משלמים ממיטב כספם על מנת לקבל נתונים סטטיסטיים המשקפים את הצלחת הפרסומת שלהם: כמה אנשים ראו אותה, ומתוכם כמה אהבו אותה וכמה לא? כמה אנשים בחרו לחלוק את התוכן עם משתמשים אחרים? כאשר בוחרים באפשרות של שיווק בפייסבוק, האפשרות הזו מונחת לפתחו של המפרסם בצורה אוטומטית, ללא תוספת תשלום. כך באפשרותו להסיק מסקנות "תוך כדי ריצה" ולשפר את התוכן, באם יש בכך צורך.

למרות ששיווק בפייסבוק הוא אמצעי חדש יחסית לאחרים, כגון פרסום באמצעי המדיה או באתרי אינטרנט הוא נחשב למוצלח במיוחד. הסיבות לכך קשורות לאפשרות שהוא מציע להגיע לקהל ממוקד ולהעביר את התכנים הלאה בצורה וויראלית –  אמצעים הייחודיים לרשתות חברתיות.