שיווק באינטרנט

יותר ויותר עסקים מתחילים לשווק את עסקיהם ברחבי האינטרנט. למעשה, מדובר במהפכה של ממש. היום עסקים קטנים משווקים את עצמם בגוגל במקום בדפי זהב ובפייסבוק במקום לקנות כתבה באחד המקומונים. בנוסף, גם העסקים הגדולים שעדיין עושים פרסומות בטלוויזיות ובעיתונים הגדולים כבר התחילו לשווק את עצמם ברחבי האינטרנט. בדומה לשיווק שאינו אינטרנטי, ניתן לשווק היום באמצעים חינמיים ובאמצעים שבתשלום גם באינטרנט. שיווק חינמי באינטרנט נקרא שיווק אורגני ואילו שיווק בתשלום נקרא קידום ממומן. לפניכם כמה הסברים מקיפים בנושא.

שיווק אורגני

כאמור, שיווק אורגני הינו שיווק שבו אין אנחנו משלמים באופן ישיר לספקיות התנועה כמו גוגל ופייסבוק. המקביל של השיווק האורגני באינטרנט בעולם הפיזי הינו פרסום מפה לאוזן ותליית מודעות בלוחות ייעודיים או על גבי עמודים. קידום אורגני בגוגל למשל, הינו נושא מרכזי עבור רוב בעלי האתרים משום שבתחרות של היום, במידה ולא תקדם את האתר שלך, כנראה שהגולשים לא ייחשפו אליו (במידה ויש תחרות כלשהי בתחום). את הקידום האורגני בגוגל מבצעים באמצעות כמה דרכים כאשר המטרה הינה להשפיע על האלגוריתמים של מנוע החיפוש של גוגל באמצעים לגיטימיים וקבילים על ידה על מנת שיקדמו את העמודים השונים באתר שלנו בתוצאות החיפוש. דוגמא לכך תהיה לפתוח בלוג באתר על מנת לפרסם בו מאמרים באופן תכוף. גוגל אוהבת אתרים שמתעדכנים באופן שוטף ובנוסף, כך נוכל להגיע ליותר תוצאות חיפוש שונות על ידי התפרסות על פני יותר ביטויים. כמו כן יש לציין שחשוב מאוד לכתוב את המאמרים בשביל האנשים שיקראו אותם ולא רק בגלל שאנחנו רוצים שהקוראים יישארו באתר שלנו ויעברו לשלב הבא, גוגל עוקבת אחר תנועת הגולשים באתר שלנו וכאשר גולש נשאר בו זמן רב, גוגל מדרגת את האתר גבוה יותר.

שיווק אורגני בפייסבוק יכול להתבצע בכמה דרכים. אחת השיטות הפופולאריות לשיווק אורגני בפייסבוק הינה על ידי פרסום פוסטים בקבוצות המתאימות לעסק שלנו. שיטה נוספת לשיווק אורגני (או אורגני בחלקו) הינה על ידי ביצוע הגרלות. כאשר עושים הגרלה, מתנים את השתתפותם של הגולשים בהגרלה בכך שישתפו את הפוסט שלנו וכך למעשה, למעט עלות הפרס אותו ניתן לזוכים אין לנו כל הוצאות פרסום בעת שבמידה והפוסט שותף פעמים רבות נזכה לחשיפה גבוהה. שיטה זו חביבה בעיקר על בעלי מסעדות וצימרים משום שמוצריהם מתאימים לקהל הרחב וקצת פחות מתאימה לעסקים המתמקדים בנישה מסוימת. כמו כן גם על ידי מתן ערך ועידוד הגולשים לשתף פוסט מבלי להשתמש בהגרלה ניתן לזכות לחשיפה רבה וללא תשלום.

שיווק ממומן

שיווק ממומן נחשב לכזה שאת תוצאותיו רואים מיד (לא תמיד ותלוי באסטרטגיה). לדוגמא, במידה ונעשה קידום ממומן בגוגל, ברגע שנתחיל לשלם לגוגל בעבור הקידום כבר יהיה האתר שלנו במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש. ביתרון זה גם טמון החיסרון משום שברגע שנפסיק את התשלום כך גם המיקום יחזור לקדמותו. שיווק ממומן בפייסבוק מתבצע בדומה לגוגל אך במקום שנופיע בתוצאות החיפוש, המודעות שלנו יופיעו אל מול הגולשים בין הפוסטים של חבריהם והעמודים אחריהם הם עוקבים. השיווק הממומן מאפשר לנו גם לבצע פרסום מחדש אל מול לקוחות שביקרו באתר שלנו על ידי התקנת כלי מעקב של רשתות הפרסום באתר שלנו. על ידי כך ניתן להציג בפני המבקרים באתר שלא רכשו פרסומת נוספת עם קופון הנחה או הצעה אחרת. כמו כן פרסום מחדש אפשרי גם בקידום אורגני במידה ונבנה רשימת תפוצה במייל או במסנג'ר של פייסבוק.

קטגוריותSEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *