רשתות חברתיות

רשתות חברתיות הפכו בשנים האחרונות לפלטפורמה פופולארית, כשהמובילה בניהם בעולם כולו היא פייסבוק.רק בישראל למעלה מ- 3 מליון יוזרים רשומים ברשת חברתית זו ומתוכם כ- מיליון וחצי מבצעים פעילות יומיומיות בכרטיס אותו הם פתחו.
לא רק אנשים פרטיים פותחים כרטיס ברשת החברתית, אלא גם עסקים מקימים פרופיל עסקי, אותו הם מקדמים למטרות שיווקיות ומטרות מיתוג. הרשת החברתית מהווה מקום מפגש ושיתוף בין גולשים רבים מתחומי עניין משותפים, כך שפלטפורמה זו הפכה לזירה עסקית ופרטית גם יחד.
הרשתות החברתיות הרחיבו את תחום העסקים הפועלים כיום בשוק הישראלי, וחלק מהעסקים הקיימים הרחיבו את סל השירותים הקיים והציעו בנוסף "ניהול שוטף של פרופיל הפייסבוק העסקי" ומנגד אנו עדים לעסקים רבים המציעים ניהול עסקי ברשת החברתית בפרט, כך שניתן לומר כי פייסבוק מרוויחה, אך מאפשרת גם לעסקים רבים אחרים להרוויח מפעילותיה.
מיתוג ושיווק ברשת החברתית
רשת חברתית מהווה כלי אפקטיבי לשיווק ומיתוג. הרשת החברתית מאפשרת שימוש קל, נוח יעיל וזול, כך שלא רק תאגידים עתירי מזומנים יכולים לאפשר לעצמם לשווק ברשת, אלא גם עסקים בעלי תקציב דל יכולים להשיג תוצאות נאות ולהלחם על כל לקוח.
כל עסק אשר מוצא עניין בהרחבת והגדלת נתח השוק, מחויב לבצע פעילות שיווקית גם ברחבי הרשתות החברתיות, שהרי בהן קיימת תנועת גולשים רבה מכל פלטפורמה אחרת.
השימוש ברשת החברתית מאפשרת לכל בעל עסק להציג את מרכולתו, ליצור חשיפה ולמתג עצמו כמוביל בתחומו.
אם עד היום לא נעזרתם ברשת החברתית כדי לקדם את בית העסק שלכם, זה הזמן הנכון לעשות זאת, משום שניתן לכתוב, כי עסק שלא נמצא ברשת החברתית, הוא לכאורה לא קיים.
כיצד מבצעים שיווק ברשת חברתית
האינטרנט בכללו ייצר ועדיין מייצר הרגלי צריכה שונים מבעבר. אם בעידנים הקודמים ניתן היה להיחשף למוצרים ושירותים בכלי התקשורת המסורתיים בלבד (עיתונות, רדיו וטלויזיה), הרי שכיום החשיפה באמצעות רשת האינטרנט רחבה יותר. הרשתות החברתיות מציירות ביתר בירור את ההתארגנות הגלובאלית של קהל הצרכנים ואת הרגלי הצריכה החדשים.
השיטה הטובה ביותר להיחשף למוצר או שרות, היא מפה לאוזן דהיינו חברים, קולגות ובעלי עסקים הממליצים על שרות. המלצה זו נטולת אינטרסים שיווקים ועל כן ניתן לסמוך עליה ביתר קלות, ובדיוק על שיטה זו מסתמכים ברשתות החברתיות, מה שהופך את הרשת החברתית לכלי שיווקי בעל ערך רב.
כאשר חבר ממליץ לכם על מוצר או שרות, אין אתם מתייחסים לפעולה זו כפעולה שיווקית, אלא ההתייחסות היא אובייקטיבית, וכך גם אם לחץ על כפתור ה"לייק" (ברשת החברתית פייסבוק). עצם הפצת מוצר בפרופיל החבר המוערך על ידכם, גורמת לכם להתעניין במוצר או השרות המוצע.
הפעילות אותה אתם מייצרים ברשתות החברתיות, מאפשרת לכם לגרום למיליוני המשתמשים הפעילים ברשת החברתית, להיחשף למוצר או לשרות אותו אתם מוכרים, אך מחובתכם ליצור את הפעילות באופן יצירתי ובפנייה ישירה אל קהל היעד המיועד.
הרשתות החברתיות מעמידות כלים למשתמש
הרשתות החברתיות מודעות לצורך הקיים בקרב בעלי עסקים בניתוח הפעילות היומיומית בפרופיל העסקי, ועל כן הן מעמידות לרשותם כלים רבים המסייעים להם לנטר את הפעילות ולהתנהל בהתאם לתוצאות המופקות על ידי המערכת. אם לדוגמא פרסמתם מידע שלא זכה למספר חשיפות רב, תדעו לשנות את דרכי הפעולה ולאפשר לקהל לקוחות שטרם נחשף לפרסומכם להיחשף אליו בעתיד.
כל עוד תשכילו לנצל את מאגר המידע אשר עומד לרשותכם ברשתות החברתיות, תצליחו לבצע שיווק ומיתוג אפקטיבי בעלות מינימאלית