פרסום באינטרנט

קידום אתרים מקצועי

לפי הגדרה קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO – search engine optimization  הוא התהליך של זיהוי הגורמים בדף אינטרנט אשר ישפיעו על הנגישות (מבחינת מבנה הדף) והרלוונטיות של הדף ב"עיני" מנועי החיפוש לדף זה , וכוונון עדין של האלמנטים הרבים באתר אינטרנט כך שיוכל להשיג את הנראות המקסימאלית בתוצאות החיפוש כאשר מנוע חיפוש מגיב על שאילתת חיפוש .תוצאות החיפוש במנוע החיפוש גוגל ( GOOGLE   ), מחולקות מבחינה עקרונית לשני סוגים של תוצאות : א) תוצאות חיפוש "אורגניות", המצריכות קידום אתרים אורגני ב) תוצאות חיפוש ממומנות ("קידום אתרים ממומן") השייכות לתוכנית גוגל אדוורדס (google adwords    ).

קידום אתרים בגוגל הוא כלי שיווק מרכזי והחשוב ביותר בתהליך השיווק באינטרנט. מטרתו של קידום אתרים בגוגל הוא מציאת לקוחות חדשים והגדלת נפח המכירות של בית העסק. בשונה מתהליך הבנייה והעיצוב של האתר, תהליך קידום אתרים בגוגל הוא תהליך הדורש השקעה לאורך תקופה. את עבודת הקידום יש להתחיל כבר בתום סיום בניית האתר וזאת משום שהתוצאות הראשונות של תהליך קידום במנועי חיפוש באות לידי ביטוי מספר חודשים לאחר תחילת העבודה (תלוי בתחרותיות הביטוי המבוקש)

תהליך קידום אתרים

קידום אתרים בגוגל הוא תהליך קריטי להצלחת העסק אך עם זאת מדובר בתהליך ממשוך שתוצאותיו באות לידי ביטוי מספר חודשים לאחר תחילת העבודה. הרעיון העומד מאחורי קידום אתרים הוא הופעת הקישור לאתר המבוקש במקום הגבוה ביותר האפשרי עבור תוצאת חיפוש מבוקשת. משמעות הופעת הקישור לאתר המבוקש בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל היא בעלת ערך כלכלי עצום הבא לידי ביטוי בהכפלת נפח לקוחות העסק פי כמה וכמה. מסיבה זאת, ההשקעה בתהליך הקידום האורגני נחשבת להשקעה המשתלמת ביותר עבור הצלחת העסק שלכם. אחד המאופיינים העיקריים המשפיעים על קידום אתרים בגוגל הוא המועד בו נסרק האתר על ידי גוגל בפעם הראשונה. פעולת סריקת האתר באמצעות גוגל דורשת את הגשת האתר למנוע החיפוש בתום בנייתו. פעולת הגשת האתר למנוע החיפוש היא חלק מתהליך קידום אתרים בגוגל, לכן מועד תחילת עבודת קידום אתרים הוא משמעותי מאוד, יש להתחיל בעבודת הקידום מוקדם ככל האפשר

קידום אתרים – מידע

ניתן לחלק את תהליך קידום אתרים בגוגל לשני חלקים עיקריים: אופטימיזציה של מבנה ותוכן האתר ואסטרטגיית קישורים בפלטפורמות חיצוניות כגון פורומים, מאמרים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד… תהליך אופטימיזציה של מבנה ותוכן דורש מומחיות וידע טכנולוגית רב, מטרתו של תהליך זה היא הפיכת האתר ממוקד תוכן ותואם את דרישות אלגוריתם הסקירה של גוגל. תהליך אופטימיזציה של מבנה ותוכן הוא מורכב מאוד וכולל יותר ממאה פרמטרים אותם יש לשכלל עבור קבלת התוצאה האופטימאלית

קידום אתרים – בניית אסטרגטגיה שיווקית

החלק השני בתהליך קידום אתרים בגוגל הוא בניית אסטרטגיית קישורים מאתרים אחרים לאתר הלקוח. בשלב זה ישנן אסטרטגיות רבות ליצירת פרופיל קישורים איכותי, לכן יש חשיבות רבה למקצועיות החברה המתאימה את אסטרטגיית הקישורים לאתר הלקוח. אסטרטגיית קישורים מתאימה עבור קידום אתרים בגוגל צריכה לכלול בנייה הדרגתית ומתוזמנת של קישורים איכותיים מאתרים, פורומים ובלוגים שונים ברשת.

קידום אתרים במנועי חיפוש

מנוע חיפוש הינו מערכת אחזור מידע, המעוצבת כדי לאתר מידע דיגיטלי (קבצים או תוכן) המאוחסן במערכת המחשב. צורת החיפוש הנפוצה והגלויה ביותר כיום היא מנועי חיפוש אינטרנטיים. כאמור מנועי חיפוש משמשים לחיפוש מידע ברשת האינטרנט, והינם מהווים פתרון לאיתור מידע יעיל ואיכותי מהאינטרנט ,משימה אשר אינה פשוטה לנוכח כמות הדפים הגדולה הקיימת ברשת האינטרנט.

יוסבר כעת כיצד מבוצעת שאילתה במנוע חיפוש , בדוגמא זו נשתמש באופן פעולתו של מנוע החיפוש הפופולארי ברשת האינטרנט – גוגל (Google ).

מיקוד בקידום אתרים

מיקוד הוא דבר שנהיה חשוב יותר ויותר בזמן האחרון. חשוב להתמקד בביטויים מסויימים ובצורה נכונה במקום להתפזר יותר מדי. לדוגמא, אדם ממוצע שהולך לשוק המקומי לקנות בגדים, רואה מולו שני דוכנים, בשניהם הבגדים בדיוק באותו מחיר. שני המוכרים נחמדים ונאים.

אבל מה? דוכן אחד מוכר אך ורק בגדים, ומן הראוי שיהיה לו יותר מבחר, צבעים, מידות וכו'. הדוכן השני מוכר בעיקרון, כל מה שכבר לא זז. יש לו שולחן עם בגדים, לצד שולחן אחד עם משחקים, אחד עם פסלים קטנים ועוד אחד עם כלי מטבח מפלסטיק.

לאן אותו אדם, בדרך כלל, יילך?

האם לדוכן שמתרכז בבגדים, או בדוכן שיש לו הכל מהכל, ומכיל גם בגדים על שולחן משלהם? בדרך כלל אותו אדם יילך ויקנה את הבגדים בדוכן שמתרכז בבגדים, בדרך כלל  יהיה שם יותר מבחר, המוכר יביא יותר בנושא ואפילו האיכות תהיה גבוהה יותר.

בדיוק אותו דבר קורה עם אתרים. אם גוגל רואה שני אתרים, בנושא חרוזים, פחות או יותר דומים מבחינת הנתונים של הקישורים והמבנה, אבל אחד מהם מכריז בגאון בכותרת שלו: אתר חרוזים. ואילו השני מכריז בכותרת האתר שלו: אתר חרוזים, חוטים, הפעלות לילדים ועוד. גוגל ייצא מנקודת הנחה שאתר שמתעסק אך ורק בחרוזים, יהיה יותר רלוונטי לביטוי החיפוש: חרוזים, מאשר אתר שמתעסק בחרוזים, אך גם בחוטים והפעלות לילדים.

חשוב מאוד להתמקד ולבחור את הביטויים שבאמת חשובים. מומלץ לא לכלול יותר מ2-3 ביטויים בכותרות האתר, ולפרוס אותם על ביטויי משנה באתר.

יוסבר כעת כיצד מבוצעת שאילתה במנוע חיפוש , בדוגמא זו נשתמש באופן פעולתו של מנוע החיפוש הפופולארי ברשת האינטרנט – גוגל (Google ).

להיות ראשון בגוגל

בכל עמוד תוצאות יש 10 מקומות בדיוק. כלומר, רק 10 אתרים ייכנסו לעמוד הראשון. מה משתמע מזה? שאם 11 אתרים לקחו מקדמי אתרים, רק עשרת 'הטובים יותר', יהיו בעמוד הראשון.

אז…עכשיו זה עניין של תקציב. תשלם לחברה טובה יותר, עם תקציב גדול יותר, ותקבל את המיקום הטוב יותר. וואוו! קידום אתרים נהיה עסק יקר. תמיד יהיו מתחרים שירצו לשלם יותר, כל עוד זה משתלם, תמיד יהיו חברות או מקדמי אתרים פרטיים שישמחו לקחת קצת פחות על אותה תוצאה.

קודם כל – אין דרך לדעת האם יהיו או לא יהיו תוצאות. כלומר, יש מקדמי אתרים חובבים שיעשו עבודה חובבנית, ומן הסתם, לא יביאו לתוצאות. אבל גם חברה גדולה יכול להכשל בתוצאות הקידום שלה. למרות שזה יקרה לעיתים רחוקות יותר.